Guia eComerç i el producte fresc

14 Feb, 2018

La guia eComerç i el producte fresc ofereix un marc contextual sobre el comerç electrònic i les noves tendències en consum, i un seguit de propostes i recomanacions per al comerç electrònic i, en concret, en la venda de producte fresc.

 

Descripció

Definit de forma àmplia, el concepte de comerç electrònic o e-commerce es refereix a tot tipus de transacció a través de les xarxes de transmissió de dades i de telecomunicacions com Internet, via telefònica, xarxes bancàries, i d’altres. Tradicionalment l’accés a aquests webs es feia a través de PC i ordinadors portàtils, però cada vegada més s’utilitzen altres dispositius com els telèfons mòbils intel·ligents (smartphones) i tauletes tàctils, TV, etc. i altres canals com les aplicacions o APPS.

El comerç electrònic és un canal que ha fomentat l’aparició de nous models de negoci i ha permès
el creixement de moltes economies a nivell mundial.

La guia de eComerç i el producte fresc defineix els avantatges que aporta el comerç electrònic:

  • Accés a un mercat global
  • Reducció de costos
  • Creació de noves relacions comercials
  • Millores de la distribució i comunicació comercial
  • Augment de gamma de productes
  • Flexibilitat en els mitjans de pagament
  • Adaptació a la demanda
  • Facilitat per fidelitzar clients

Així com les consideracions que cal tenir en compte a l'hora d'implementar-lo: la usabilitat i disseny del web, les passarel·les de pagament, la seguretat o aspectes legals.

A més, la guia estableix un seguit de recomanacions a tenir en compte a l'hora d'establir una botiga en línia de venda d'aliment fresc.

Fitxers públics

AdjuntoTamaño
Icono PDF Guia-ecommerce.pdf1.57 MB

Autor de la publicació

Cambra de Comerç de Barcelona (Impulsat per idigital, Generalitat de Catalunya i Consell General de Cambres de Catalunya)