Cambra de Comerç de Barcelona (realitzat per Worldline iberia SAU)

La digitalització de l’experiència a la botiga física juntament amb l’ús de la tecnologia mòbil per part del consumidor connectat és una veritable oportunitat pels comerços quan es combina amb la correcta gestió del canvi.

 

Descripció

Davant del boom del comerç on-line, les botigues físiques es troben davant del repte d’aprofitar la inèrcia de l’era digital per millorar l’experiència de compra del consumidor tot basant-se en quatre  eixos principals:

Comertia i ESCODI (Escola Universitària de Comerç, Distribució i Retail)

El Departament d’Empresa i Coneixement va anunciar el dilluns 17 de juliol una nova línia d’ajuts al comerç destinada a reforçar la transformació digital del sector. La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ho va anunciat en el marc de la presentació de l’estudi Transformació digital en el retail a Catalunya, de l’entitat COMERTIA i que ha elaborat l'Escola Universitària de Comerç (ESCODI).

CTecno

Cada cert temps, el sector del retail es veu sacsejat per les notícies que generen els anuncis d’Amazon, com per exemple el llançament del seu servei exprés d’entrega d’aliments i productes de conveniencia. Però aquestes notícies provoquen tants comentaris com preguntes sense resposta.

Quina és la clau de l’èxit d’Amazon?

És Amazon una amenaça real pels retailers locals?

Amazon farà crèixer la participació del negoci online?

És possible competir amb el líder mundial en igualtat de condicions?